Hoe het begon…

Anita Buiteman

A Solution is in november 2002 opgericht door Anita Buiteman. De naam staat voor ‘Anita’s oplossing’. Daarnaast staat de ‘A’ natuurlijk ook altijd voor een beste in z’n soort en dat is waar A Solution naar streeft.

Voordat Anita in 2002 met A Solution begon, werkte zij bij een (medisch) congresbureau. Daar stuitte zij op situaties waarvan ze dacht: dat kan persoonlijker en klantvriendelijker! Er werd met name vanuit de situatie van het bedrijf gedacht: “Wij willen het zo, dus dan doen onze klanten het ook maar op die manier.”
Werken op deze manier voelde niet goed voor haar en zij besloot op een gegeven moment te stoppen met werken.

Alleen zit niets doen niet in Anita haar genen. Dat er een volgende stap in haar carrière volgde, was dus onvermijdelijk. Ze besloot zelf congressen te gaan organiseren. De grootste vraag kwam toentertijd vanuit diverse beroepsverenigingen. Anita raakte zelfs betrokken bij de oprichting van een beroepsvereniging. Het bestuur wilde naast Anita’s organiserende hulp, graag ondersteuning op andere gebieden, zoals het verzorgen van secretariële zaken en het meedenken op beleidsniveau. Zo is A Solution als secretariaatsbureau ontstaan.

Er werd een website ontwikkeld en een nieuwsbrief verzonden en langzaam maar zeker waren er meer verenigingen die haar ondersteuning wilde hebben. A Solution begon te groeien. In 2006 kwam ook Anita’s echtgenoot Paul meewerken. Eerst stap voor stap, later ook full-time. oe. Een paar jaar en een grotere ontwikkeling verder, moest het A Solution-team opnieuw worden uitgebreid. Eerst met een stagiair, later met ‘officieel’ personeel. A Solution ging van een kantoor aan huis naar een extern kantoorpand en op dit moment zijn wij, met trots, gevestigd in het mooie WTC gebouw in Utrecht.