Over ons


Wij zijn A Solution

Wat doe je als de werkzaamheden binnen het bestuur van de vereniging steeds meer worden? Of wanneer je tegen complexe vraagstukken aanloopt waar je niet altijd de antwoorden bij hebt?

Wij hebben de oplossing. A Solution is hét bureau voor verenigingen. Wij helpen klanten nog succesvoller te zijn door professionele, secretariële, administratieve en organisatorische ondersteuning aan te bieden. A Solution helpt verenigingen op deze manier professioneel voor de dag te komen en te ondersteunen in zakelijke werkzaamheden. 

Wij zijn A Solution

Wat doe je als de werkzaamheden binnen het bestuur van de vereniging steeds meer worden? Of wanneer je tegen complexe vraagstukken aanloopt waar je niet altijd de antwoorden bij hebt? 

Wij hebben de oplossing. A Solution is hét bureau voor verenigingen. Wij helpen klanten nog succesvoller te zijn door professionele, secretariële, administratieve en organisatorische ondersteuning aan te bieden. A Solution helpt verenigingen op deze manier professioneel voor de dag te komen en te ondersteunen in zakelijke werkzaamheden. 

De werkwijze

Wij leveren diensten volledig op maat. Het is mogelijk je te laten ondersteunen op alle gebieden en hierbij ondersteuning te krijgen bij het bestuur, secretariaatsvoering, event management en projectondersteuning. Het is ook mogelijk een deel van deze diensten af te nemen, of een geheel eigen pakket van diensten samen te stellen.

Wij beginnen altijd met een vrijblijvend gesprek over wat we voor de vereniging kunnen betekenen. Hierop gebaseerd maken we een plan voor wat we uit handen nemen en wat je zelf blijft doen. De werkzaamheden zijn zo altijd volledig gericht op jouw wensen en behoeften. 

Persoonlijk maatwerk

Wij geven advies en staan bij op ieder vlak van de vereniging. Dit is niet alleen handig omdat de interne processen hiermee soepel verlopen en duidelijkheid scheppen, maar staat ook professioneel naar leden, klanten en/of relaties toe. Je weet dat alle zaken goed geregeld zijn, zodat hier verder geen omkijken meer naar is. 

Die persoonlijke noot vind je ook terug in onze eigen organisatie. Ons team bestaat uit twee bestuursondersteuners, een projectmanager, een projectassistent, een boekhouder, drie backofficemedewerkers en een ict-medewerker. Door onze eigen organisatie relatief kleinschalig te houden, kunnen wij altijd de juiste ondersteuning bieden omdat we allemaal weten wat er binnen je vereniging speelt. Je krijgt één vast aanspreekpunt en daarbij volledige ondersteuning vanuit het hele team. 

De werkzaamheden berekenen we per minuut. Wij geven daarbij maandelijks een transparant beeld van de gewerkte tijd. Hierbij speelt de tijd geen rol: voor zowel kantooruren als avond- of weekenduren betaal je hetzelfde tarief. 

Contact opnemen

Wij ondersteunen je graag bij alle voorkomende bestuurswerkzaamheden, zodat jij je weer kunt focussen op essentiële, beleidsmatige en strategische vraagstukken. Neem contact op om jouw mogelijkheden te bespreken!

Ervaringen

‘Sinds januari 2021 hebben wij een samenwerking met A Solution. Zij verzorgen voor ons de ledenadministratie, ledenservice, financiële administratie, nemen de telefoon op en beantwoorden e-mails. Tevens verzorgen zij voor ons evenementen zoals de Algemene ledenvergadering en nascholingen die wij zelf aan de leden aanbieden. Als bestuur voelen wij ons enorm ontzorgd. Wij zijn uitermate tevreden over de professionele manier van werken en de betrokkenheid bij onze vereniging.’

- Marianne Kramer

‘Als Vereniging Schematherapie zijn wij heel blij met de samenwerking met A Solution. Zij verzorgen niet alleen voor ons alle ondersteunende administratieve diensten, maar onderhouden daarnaast ook contact met onze leden. Zij zijn het eerste aanspreekpunt voor onze leden en regelen alle zaken goed en efficiënt. Sinds wij met A Solution in zee zijn gegaan merken wij dat processen snel en adequaat verlopen en zijn wij duidelijk ‘ontzorgd’. Wij merken dit niet alleen als bestuur, maar horen dit ook terug van onze leden. Als er onduidelijkheden of problemen zijn worden die altijd snel opgelost. De samenwerking is in alle opzichten positief te noemen. Hun kantoor zit op een prachtige centrale locatie in Utrecht. Wij kunnen goed online met hen samenwerken, maar ook live vergaderingen worden uitstekend georganiseerd. Wij zijn in alle opzichten tevreden en hopen in de toekomst op een plezierige manier met elkaar te blijven samenwerken.’

- Marjon Nadort

‘De NBVH werkt al vele jaren samen met de A Solution. Omdat de secretariaatswerkzaamheden voor onze vereniging steeds meer toenamen waren wij destijds toe aan professionele secretariële en administratieve ondersteuning. Daarom zijn we gaan samenwerken met A Solution.
Onze leden, cliënten en andere geïnteresseerden kunnen nu tijdens kantooruren altijd terecht met al hun vragen. Ook heeft A Solution veel organisatorische taken van ons overgenomen, bijvoorbeeld rondom de organisatie van onze Algemene ledenvergaderingen en workshops. Er wordt duidelijk gecommuniceerd en zij denken met ons mee. Zo helpen ze ons onze dienstverlening steeds meer te verbeteren.’

- Leonie Looijen

Neem bij interesse
contact met ons op

Maak gebruik van al onze kennis en ervaring die is voortgekomen uit onze jarenlange ervaring!